miercuri, 6 mai 2009

Un bivol, o cotofana, doi bivoli , doua cotofane...etc.

Mergand azi pe strada cu var-mea, plictisindu-ma rau, cu soarele deasupra si fara niciun chef de nimic, am auzit cuvantul "gospodar" rostit de un batranel prins intr-o discutie aprinsa cu un altul si imediat mi-a venit in minte "fabula copilariei mele". Am innebunit-o pe var-mea, i-am spus-o de atatea ori incat mai, mai ca o invata. Si am ras si am recitat-o cu intonatie si bla bla...cred ca de la soare! Mie mi-a placut foarte mult asa ca am sa vi-o reamintesc si voua.(dau un copy-paste ca mi-e un pic cam lene s-o transcriu)

Bivolul şi coţofana - George Topârceanu

Pe spinarea unui bivol mare, negru, fioros,
Se plimba o coţofană
Când în sus şi când în jos.
Un căţel trecând pe-acolo s-a oprit mirat în loc:
- Ah, ce mare dobitoc!
Nu-l credeam aşa de prost
Să ia-n spate pe oricine…
Ia stai, frate, că e rost
Să mă plimbe şi pe mine!

Cugetând aşa, se trage îndărăt să-şi facă vânt,
Se piteşte la pământ
Şi de-odată - zdup! - îi sare
Bivolului în spinare…

Ce s-a întâmplat pe urmă nu e greu de-nchipuit.
Apucat cam fără veste, bivolul a tresărit,
Dar i-a fost destul o clipă să se scuture, şi-apoi
Să-l răstoarne,
Să-l ia-n coarne
Şi cât colo să-l arunce, ca pe-o zdreanţă în trifoi.

- Ce-ai gândit tu oare, javră? Au, crezut-ai că sunt mort?
Coţofana, treacă-meargă, pe spinare o suport
Că mă apără de muşte, de ţânţari şi de tăuni
Şi de alte spurcăciuni…
Pe când tu, potaie proastă, cam ce slujbă poţi să-mi faci?
Nu mi-ar fi ruşine mie de viţei şi de malaci,
Bivol mare şi puternic, gospodar cu greutate,
Să te port degeaba-n spate?…

Astfel de bivoli, cotofane si catei intalnim la tot pasul. Nimeni nu face nimic pentru cineva pe gratis, ci asteapta un serviciu in schimb. Astfel, cei mari si puternici ii tolerează pe cei inferiori lor, cata vreme pot profita de pe urma acestora, dar devin intoleranti cand altii doresc sa profite de pe urma lor, mai ales cei care nu le sunt egali.
Oricum, mie mi-a inseninat ziua.
Am cautat o poza draguta, dar nu am gasit nimic interesant....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu